Van freelancer naar ondernemer


1-op-1 traject 'van freelancer naar ondernemer'

Als kennisondernemer heb je een aantal vaste klanten waar je je werkzaamheden voor verricht. De volledige werkweek zit je vol, aan het eind van de maand stuur je een factuur. Maand in, maand uit. Je hebt een prima omzet met een meer dan prima salaris voor jezelf, maar je mist iets. Voldoening, bezieling. Je werkt jezelf de tering (sorry voor mijn woordgebruik) aan het bedrijf van een ander. Je hebt je ooit ingeschreven bij de Kamer van Koophandel omdat je meer vrije tijd wilde - dat is ver te zoeken. Wat er in de jaren tijd is gebeurd: je hebt nu niet 1 werkgever waar je werkzaam voor bent, maar meerdere opdrachtgevers. Je bent eigenlijk terug bij af. 

quotesArtboard 1 copy 2

Nienke stelt veel vragen en vraagt door. Ze is heel betrokken en geïnteresseerd in haar klanten en legt heel snel de vinger op de zere plek. Ik vind dat haar toegevoegde waarde ligt in dat ze durft te vragen wat niemand durft te vragen, dat ze visie heeft en 10 stappen voor haar klanten vooruit denkt. Ze ziet haar klanten oprecht en is bedrijfskundig heel sterk. Als je iemand met pit wilt en die voor kwaliteit staat: dan moet je bij Nienke zijn!



Evelien Schuurman

Eventmanager

www.planxevents.nl

Vakkennis - leiderschap - ondernemerschap


Om te ondernemen moet je je ontwikkelen op 3 gebieden: vakkennis, leiderschap en ondernemerschap. Dat je kennis in je vak hebt zijn we het beiden over eens - jouw huidige klanten huren je in om je specialistische vakkennis. Een schaalbaar verdienmodel neer te zetten vraagt wat andere skills dan alleen vakkennis. Je bent er niet met eenmalig een tarief neerleggen en maandelijks je uren declareren. Het vraagt om moed (leiderschap), een helder aanbod (ondernemerschap) en een goed marketingplan.



Gun jezelf een mentor

Wat bij mij voor een enorme groei heeft gezorgd (zowel in omzet als in werkgeluk) is het jaarlijks investeren in een mentor. Iemand die me ziet. Die me begrijpt. Die met me meedenkt. En ja, dit waren allemaal betaalde trajecten. Waarom? ‘Even sparren met een collega’ werkt niet. Het gaat om energie-uitwisseling. Ik zal je sterker vertellen: al 2 jaar deel ik mijn kantoorruimte met Evelien, we sparren zeer regelmatig. Pas toen ze mijn klant werd en van mij een factuur ontving, heeft ze met mijn hulp flinke stappen gemaakt. Waarom? Door te investeren geeft ze commitment aan zichzelf af. En andersom ook: ik ben er op gebrand dat mijn klanten een flinke groei doormaken, en nog een beetje meer. Even sparren is te vrijblijvend. 

quotesArtboard 1 copy 2

Ik run drie bedrijven tegelijk, da's best druk... in je eentje. Nienke helpt me te focussen én om 10 keer groter te denken. Mijn favoriete vraag van haar is "wat nou als je x10 klanten wilt binnenhalen dit jaar, welke acties moet je dán gaan doen?" Nienke geeft me richting en zet samen met mij een lange termijn plan op.






Kimberley Stein

Eigenaar MYN, HypoSpot en webshop VkTs

Herken je jezelf hierin?

  • Je werkt als freelancer, hebt meer dan voldoende opdrachten en omzet 
  • Je mist zingeving en voldoening
  • Je wilt nu eens je ‘eigen business’ opzetten in plaats van bouwen aan een ander z’n droom
  • Je snapt dat een schaalbaar verdienmodel in deze fase slim is, maar je weet niet waar je moet beginnen
  • Je vindt het spannend om de stap te nemen en wilt graag hulp 
  • Je vraagt je af of je het kunt, want om je heen zie je met name succesverhalen


Wat betreft het laatste: jij kunt dit! Als ik het kan, dan kan jij het ook. Met mijn 15 jaar ervaring in het vak help ik je graag. 1 op 1. Voor het beste resultaat. 

Wat gaan we doen

1. Duidelijk doel

Waar doe je het allemaal voor? Wat wil je bereiken? Welke omzetten maar ook in werkgeluk?

2. Waar ben jij goed in en waar sta jij voor?

Waar blink jij in uit en help je moeiteloos anderen mee en ben je onderscheidend dan je concurrent?

3. Doelgroep

Aan welke doelgroep kun je je dienst verkopen? Welke pijn hebben ze en hoe kun je dit oplossen?

4. Productaanbod

Welk productaanbod hoort daarbij? En hoe zorg je dat je klanten weer bij je terugkomen?

5.  Marketingboodschap en middelen

Welke boodschap vertel je en welke marketingmiddelen zet je hier voor in?

Je gaat naar huis met een strategisch marketing- en communicatieplan

  • Een sterke missie, visie en doelstellingen voor het komende jaar. Ook kijken we verder: waar wil je over 5 jaar staan? En over 10 jaar?
  • Jouw doelgroep nóg duidelijker in beeld. We kijken niet alleen naar de 'buitenkant', maar ook naar welk type mens bij je past
  • Een strakke financiële berekening hoe jij dit jaar (en de komende jaren) jouw omzetdoel gaat bereiken
  • We scherpen jouw boodschap nóg meer aan
  • Een (nieuw) verdienmodel dat voor terugkerende klanten zorgt én onafhankelijk is van het aantal uur dat jij werkt
  • Jouw stretchen met vragen als 'wat nou als je omzetdoel keer 10 is? Welke acties moet je dán uitzetten?
  • Plus je gaat naar huis met zoveel meer dan dat ik je nu kan vertellen. Ik kijk namelijk wat je in het moment nodig hebt


“Een nieuw product ontwikkelen en een product in de markt zetten is een totaal andere tak van sport. In een inspirerende strategische marketing sessie heeft Nienke ons team meegenomen om vanuit het perspectief van de klant ons nieuwe product goed te laten aansluiten. Behalve dat het zeer verhelderend en leerzaam was, was het ook heel relaxed en goed voor de teambinding. Wij bevelen Nienke zeker aan bij onze relaties.”

Guus Koenders - Sqlife

“Nienke heeft ons ontzettend geholpen met het verkrijgen van nieuwe inzichten en het aanbrengen van structuur in onze ongeorganiseerde chaos. Ze brengt veel enthousiasme en energie met zich mee, waardoor je na afloop ook direct zin krijgt om met de nieuwe inzichten aan de slag te gaan! Op een fijne en inzichtelijke manier leert ze je om heel anders te kijken naar het maken van content en alle vormen van contact met externe partijen. Tijdens de sessie kwamen wij er achter dat we eigenlijk maar wat deden, zonder dat we goed nadachten over wat we wilden bereiken, wie we wilden aanspreken en hoe we dit moesten aanpakken. Een brainstormsessie met Nienke kan ik iedereen aanraden!”


Willemijn - Turnacademie Achterhoek

“Nienke maakt haar belofte volledig waar. Van huis uit ben ik een techneut, goed in mijn eigen vakgebied. Maar als het op marketing en profilering aankomt zijn er voor mij gewoon te veel mogelijkheden en weet ik de prioriteiten niet goed te plaatsen. Eén sessie met Nienke leerde me welke prioriteiten ik moet stellen en ook waarom. Knap dat Nienke zo’n maatwerk kan leveren in zo’n korte tijd.”

Joris Brouwer - Consultancy

"In de strategiesessie met Nienke schepte ze helderheid en overzicht. Door drukte en chaos in mijn hoofd zag ik niet meer precies waar mijn bedrijf eigenlijk voor staat en wat ik uit wil stralen. Door bewustwording en adviezen van Nienke kreeg ik weer meer structuur en overzicht. Dank je wel voor je enthousiasme en prettige manier van werken vanuit je hart. Ik heb er weer zin in om stappen te zetten met mijn bedrijf!"

Yvonne van Laak - Well Being

Wat krijg je allemaal?

  • 5 live strategiesessies bij mij op kantoor in mijn strategieruimte
  • Hardcopy werkboek met praktische oefeningen
  • Praktische huiswerkopdrachten
  • 5 momenten telefonische afstemming
  • Iedere week praktische marketingtips per e-mail
  • Goede ondernemersboeken die mij verder hebben geholpen
  • Toegang tot mijn uitgebreide netwerk: ik verbind je graag!

Investering

De investering voor dit 1-op-1 traject is € 5.000 exclusief btw. Ben je minder dan 5 jaar geleden gestart met je onderneming en woon je in Gelderland of Overijssel? Via de startversneller ontvang je dan € 1.000,- exclusief btw retour. Wil je gebruikmaken van de Startversneller, neem dan telefonisch contact met mij op via 06-10199031.

quotesArtboard 1 copy 2

Nienke is oprecht, eerlijk en in de goede zin van het woord kritisch. Ze heeft een natuurlijk bedrijfskundig talent en is bij uitstek de partij als je op zoek bent naar een passend en strategisch advies - die ook echt zoden aan de dijk zet. Als jij klaar bent om serieuze stappen te zetten op strategisch niveau, dan raad ik Nienke zeker aan!



Marlon Lammers

De Marketing Dame

www.demarketingdame.nl


Nog twijfels?

Heb je nog twijfels? Spannend om deze stap te zetten? Ik snap je helemaal. Ieder jaar volg ik een coachingstraject om zelf te groeien… Iedere keer weer hik ik er tegenaan, twijfel ik of ik het mezelf wel zou gunnen. Het is een investering, ik weet dat ik het ruimschoots terug ga verdienen. En waarom doe ik zo moeilijk? Want ik kan het toch wel zelf? En ergens ben ik iedere keer weer bang voor de eerlijke mening van een andere businesscoach, want stiekem weet ik diep van binnen dat ze gelijk heeft.


Geloof mij: keer op keer ben ik blij dat ik ingestapt ben. Blijkt de investering achteraf een lachertje want verdiende ik het ruimschoots terug. En keer op keer ben ik blij dat iemand me ziet. Dit gun ik jou ook. 

Leer mij nog beter kennen

Meer over mij weten? Lees 'over Nienke', daar stel ik me uitgebreid aan je voor. Luister naar mijn podcastafleveringen, lees mijn blog, bekijk alvast de boeken in mijn boekenkast en schrijf je in voor de wekelijkse marketing-tips in je mailbox.


Heb je nog een vraag? Mail me dan via nienke@marketingvanuitjehart.nl of bel me op 06-10199031.

“Voor bedrijfskundig advies heb ik gelukkig deze professional ontmoet! Via via werd ik geattendeerd op de kwaliteiten van Nienke. Al tijdens het eerste gesprek prikte zij radicaal door mijn eigen ideeën heen. Dat was wel even wennen voor mij maar zij raakte direct de spijker op de kop! Nienke kan zeer snel en scherp haar vinger op zere plek leggen. Zij gaf direct relevant advies over mijn bedrijfsstrategie en de stappen die ik nu eerst moet zetten. Ik ontving van Nienke een heel overzichtelijk en makkelijk leesbaar Marketing-Strategieplan. Ik kan weer goed verder zo!”

Ton Heerding - zzpbrein

"Om goed richting te kunnen geven aan mijn bedrijfsstrategie en activiteiten was ik op zoek naar iemand die mij in dit proces kon ondersteunen. Nienke kwam op mijn pad en bleek de aansprekende persoon te zijn die mij verder kon helpen. Tijdens de inspirerende sessies gaf zij richting aan mijn gedachten wat resulteerde in een helder en overzicht van mijn strategische doelen."


Rober Dijkhuizen - Effeqtief

“Tijdens de inspiratiesessie die we met Nienke hebben gehad, heeft zij ons op een interactieve manier geholpen om onze vele ideeën te ordenen en ons te laten inzien hoe we gericht onze doelgroepen kunnen aanspreken. Nienke nam de tijd om onze organisatie te leren kennen en blijft gedurende de gehele sessie vragen stellen die je goed laten nadenken over wat en waarom je tot nu toe bepaalde keuzes hebt gemaakt. Nienke helpt je te richten op de toekomst; wat wil je graag bereiken? We zijn met concrete punten naar huis gegaan waar we direct, met nieuwe en frisse energie, mee aan de slag konden!”

Babet - Turnacademie Achterhoek

"In de strategiesessie met Nienke schepte ze helderheid en overzicht. Door drukte en chaos in mijn hoofd zag ik niet meer precies waar mijn bedrijf eigenlijk voor staat en wat ik uit wil stralen. Door bewustwording en adviezen van Nienke kreeg ik weer meer structuur en overzicht. Dank je wel voor je enthousiasme en prettige manier van werken vanuit je hart. Ik heb er weer zin in om stappen te zetten met mijn bedrijf!"

Yvonne van Laak - Well Being

Share by: