Aannames zijn dodelijk 

Vorige week ontving ik een nieuwe bankpas van mijn bank. De oude werd vervangen. Nu heb ik twee bankrekeningen met een pinpas: ééntje van mijzelf en een gezamenlijke bankrekening met Rudi.


De bankpas van mijn eigen rekening is al jaren oud en het plastic laagje er omheen begint al een beetje af te bladderen. Ik vond het meer dan logisch dat deze pas eens vervangen ging worden.


Zonder érgens naar te kijken knip ik mijn eigen bankpas door in 8 stukken. Plus de chip doormidden, op aanraden van mijn bank.

Je raadt het al: niet mijn eigen bankpas maar die van de gezamenlijke rekening had ik per post ontvangen. Ik heb dus al een week geen bankpas meer en geen toegang tot mijn bankrekening. Nu was deze aanname niet dodelijk, ik heb een week geen pinpas en dat is hoogst irritant, maar je snapt mijn punt. 😉

Waar ik me na dit bankpas-incident (nogmaals) heel bewust van was is dat aannames doen in je onderneming écht dodelijk is.

  • Dat potentiële klanten geen budget hebben
  • Dat iedereen een laagste prijs wil
  • Wat het pijnpunt van de klant is
  • Etc. etc.


Vaak kloppen aannames niet. Dit kan je duur komen te staan: een potentiële klant geen aanbod doen, of veel te veel korting geven.




Marketing Quickscan

Is 2023 het jaar waarin jouw onderneming een professionaliseringsslag maakt? Het jaar waarin je focus aanbrengt doormiddel van een strategisch jaarplan? Met als doel: continuïteit, een duidelijke visie en meer klanten en/of omzet?

 

Ik help je graag met het aanbrengen van focus.


Meer inspiratie?

Iedere dinsdag om 10.00 uur praktische marketing tips ontvangen? Meld je aan voor de wekelijkse inspiratie e-mail.

Contact met mij opnemen? Stuur mij een e-mail of bel/whats-app me op: 06-10199031


Over Nienke

Als Strategisch Marketing- en Business mentor help ik kennisondernemers in het MKB met marketing vanuit hun hart. Mijn missie is om kennisondernemers te helpen ondernemen met oprechte verbinding. In plaats van leuren naar nieuwe opdrachten, zorgen voor fans die continu bij je terugkomen. 

door Debby Nijenhuis 29 okt., 2023
Podcast #15: laaghangend fruit in de marketing
door Nienke Kok 19 okt., 2023
Focus is essentieel! “Ik doe meerdere dingen voor meerdere doelgroepen, dus ik hoef me niet te focussen”. Dit hoor ik héél regelmatig van ondernemers die van alles wat doen. Er is niets mis met meerdere doelgroepen hebben, of verschillende soorten aanbod hebben. Zelf heb ik namelijk voor MKB organisaties een maatwerk traject , voor zelfstandig ondernemers een traject van 5 maanden én geef ik samen met Karen Bargeman Human Design trainingen .
door Nienke Kok 04 sep., 2023
Met hetzelfde openhartige advies dat 'Nice girls don’t get the corner office' tot een bestseller maakte, leert Lois P. Frankel via 75 financiële adviezen vrouwen te laten krijgen wat ze verdienen. Dit handboek focust zich dus vooral op je financiën en is het resultaat van meer dan vijfentwintig jaar praktijkervaring. Lees over fouten die vrouwen maken bij het beheer van hun geld, krijg suggesties om grip te krijgen op je eigen financiën en leer over het benutten van al je (financiële) talenten.
Meer posts
Share by: