Jouw klanten willen geen gedetailleerde opsomming van de voordelen van jouw product of dienst, maar willen zich begrepen voelen en geloven dat jouw dienst voor ze werkt. 

Potentiële nieuwe werknemers zijn niet geïnteresseerd in een opsomming van werkzaamheden in een vacature, maar wél in verhalen van huidige medewerkers. 


Dit boek ‘alle marketeers liegen / vertellen verhalen van Seth Godin is wat mij betreft een must read. Godin legt uit hoe marketing echt werkt en waarom authenticiteit de allerbeste marketingtool is.


Ik deel hier alvast 4 redenen waarom je nieuwe product of dienst niet aanslaat, dit is allemaal terug te lezen in het boek.

1. Het viel niemand op.

2. Het viel de mensen wel op, maar ze besloten dat ze het niet uit wilden proberen.

3. De mensen probeerden het wel uit, maar besloten het niet te blijven gebruiken.

4. Het beviel de mensen wel, maar ze vertelden het niet door aan hun vrienden.


Zorg dat je een verhaal hebt dat opvalt, dat je mensen hebt die jouw dienst willen gaan proberen, zorg voor een repeterend aanbod (dat mensen terugkomen) en dat jouw klanten anderen gaan vertellen over jouw dienst. Want dat laatste is de beste vorm van marketing die er is! 

Meer inspiratie?

Iedere dinsdag om 10.00 uur praktische marketing tips ontvangen? Meld je aan voor de wekelijkse inspiratie e-mail.

Contact met mij opnemen? Stuur mij een e-mail of bel/whats-app me op: 06-10199031


Over Nienke

Als Strategisch Marketing- en Business mentor help ik kennisondernemers in het MKB met marketing vanuit hun hart. Mijn missie is om kennisondernemers te helpen ondernemen met oprechte verbinding. In plaats van leuren naar nieuwe opdrachten, zorgen voor fans die continu bij je terugkomen. 

door Debby Nijenhuis 29 okt., 2023
Podcast #15: laaghangend fruit in de marketing
door Nienke Kok 19 okt., 2023
Focus is essentieel! “Ik doe meerdere dingen voor meerdere doelgroepen, dus ik hoef me niet te focussen”. Dit hoor ik héél regelmatig van ondernemers die van alles wat doen. Er is niets mis met meerdere doelgroepen hebben, of verschillende soorten aanbod hebben. Zelf heb ik namelijk voor MKB organisaties een maatwerk traject , voor zelfstandig ondernemers een traject van 5 maanden én geef ik samen met Karen Bargeman Human Design trainingen .
door Nienke Kok 04 sep., 2023
Met hetzelfde openhartige advies dat 'Nice girls don’t get the corner office' tot een bestseller maakte, leert Lois P. Frankel via 75 financiële adviezen vrouwen te laten krijgen wat ze verdienen. Dit handboek focust zich dus vooral op je financiën en is het resultaat van meer dan vijfentwintig jaar praktijkervaring. Lees over fouten die vrouwen maken bij het beheer van hun geld, krijg suggesties om grip te krijgen op je eigen financiën en leer over het benutten van al je (financiële) talenten.
Meer posts
Share by: