3 voorbeelden van duurzame marketing


In het vorige artikel benoemde ik 5 redenen waarom je niet afhankelijk wilt zijn van social media als marketingmiddel. Natuurlijk neem ik je ook graag mee in duurzame marketing.

 

Duurzame marketing

Wat ik versta onder duurzame marketing is dat je regie neemt over de tijd en kosten die je stopt in marketing én dat je regie hebt over de effectiviteit daarvan.


·      Adverteren op social media kost iedere keer weer geld

·      Algoritmes van social media platformen bepalen of jouw bericht zichtbaar wordt

·      Algoritmes van platformen wijzigen continu waardoor je je keer op keer moet aanpassen


Ik geef 3 voorbeelden van duurzame marketing die ik zelf toepas in mijn eigen strategie:


1.   E-mail

Ik focus me op het laten groeien van mijn e-maillijst. Hierdoor heb ik zelf regie over wanneer ik een bericht naar mijn potentiële klanten stuur en is de kans vele malen groter dat ze het lezen. Een ander bijkomend voordeel is: de mensen die op mijn lijst staan kennen mij persoonlijk en zijn ook daadwerkelijk geïnteresseerd in mijn visie op marketing.

 

2.   Podcasts

Een podcast vind ik een heel interessant marketingmiddel. Gemiddeld 45 minuten lang luisteren mensen naar wat ik te zeggen heb over duurzame marketing. Je weet: mensen die zoveel tijd in je investeren hebben écht interesse in je. Een podcast blijft online staan en uit onderzoek blijkt dat mensen ineens veel podcastafleveringen van één persoon bingen.

 

3.   Blog

Een blog zoals deze die je nu leest is voor mij een vorm van duurzame marketing. Ik plaats een blog op mijn website zodat deze zichtbaar zal zijn in google (mits je snapt hoe het ingewikkelde SEO in elkaar zit). Ook kan ik altijd blijven refereren naar dit artikel zodat ik geen dubbele content hoef te maken.


Cross mediaal

Overigens is bij alle content / marketing die je doet belangrijk dat je het cross mediaal doet: over verschillende kanalen. Dit blogartikel is een basis geweest voor een e-mail die ik heb gestuurd naar mijn contactpersonen. Ook staat het nu op de website als blog (goed voor google) én zie je het voorbij komen op social media. Nieuwe content is helemaal niet keer op keer nodig. Het is zelfs mogelijk om volgend jaar deze berichten nogmaals de revue te laten passeren!

 

Meer lezen over marketing zonder social media? In dit artikel beschrijf ik 5 marketingmiddelen waar je waarschijnlijk nog niet aan hebt gedacht.



Meer inspiratie?

Iedere dinsdag om 10.00 uur praktische marketing tips ontvangen? Meld je aan voor de wekelijkse inspiratie e-mail.

Contact met mij opnemen? Stuur mij een e-mail of bel/whats-app me op: 06-10199031


Over Nienke

Als Strategisch Marketing- en Business mentor help ik kennisondernemers in het MKB met marketing vanuit hun hart. Mijn missie is om kennisondernemers te helpen ondernemen met oprechte verbinding. In plaats van leuren naar nieuwe opdrachten, zorgen voor fans die continu bij je terugkomen. 

door Debby Nijenhuis 29 okt., 2023
Podcast #15: laaghangend fruit in de marketing
door Nienke Kok 19 okt., 2023
Focus is essentieel! “Ik doe meerdere dingen voor meerdere doelgroepen, dus ik hoef me niet te focussen”. Dit hoor ik héél regelmatig van ondernemers die van alles wat doen. Er is niets mis met meerdere doelgroepen hebben, of verschillende soorten aanbod hebben. Zelf heb ik namelijk voor MKB organisaties een maatwerk traject , voor zelfstandig ondernemers een traject van 5 maanden én geef ik samen met Karen Bargeman Human Design trainingen .
door Nienke Kok 04 sep., 2023
Met hetzelfde openhartige advies dat 'Nice girls don’t get the corner office' tot een bestseller maakte, leert Lois P. Frankel via 75 financiële adviezen vrouwen te laten krijgen wat ze verdienen. Dit handboek focust zich dus vooral op je financiën en is het resultaat van meer dan vijfentwintig jaar praktijkervaring. Lees over fouten die vrouwen maken bij het beheer van hun geld, krijg suggesties om grip te krijgen op je eigen financiën en leer over het benutten van al je (financiële) talenten.
Meer posts
Share by: